Zarządzanie logistyczne jest jednym z największych wyzwań firm handlu elektronicznego. Technologia rozwija się w ogromnym tempie, co daje szanse ale i zagrożenia przedsiębiorstwom, które zbudować markę w internecie. Dochodzi do sytuacji, gdzie jednoosobowe przedsiębiorstwa zyskują ogromny rozwój dzięki dobrze rozbudowanemu e-commerce, lub w drugą stronę: przez brak dobrze rozwiniętej witryny internetowej rozbudowane spółki notowały gigantyczne spadki.
Osoba kupująca towar przez internet może monitorować transport przesyłki na każdym jej etapie. Opóźnienia, np. nieprzygotowanie w fabryce produktu na czas jest widoczny dla klienta, co może powodować niezadowolenie u klienta. Istnieją również przypadki, gdy transport towaru przebiega wzorowo i jest on dostarczony do klienta w odpowiednim czasie i miejscu, jednak w witrynie internetowej produkt widnieje jako np. „w etapie produkcji”. Taki rezultat powoduje, że klient może manipulować dostawcą, domagając się rekompensaty. E-commerce pokazuje więc, że firma musi rozwijać ten dział równolegle do pozostałych.
Przed pojawieniem się e-commerce w modelu handlu wykorzystywani byli pośrednicy, którzy zapatrywali się w produkt u hurtownika, a następnie sprzedawali go osobom zajmującym się handlem detalicznym. Obecnie typ ten stał się dość niszowy, gdyż klienci detaliczni mają możliwość zamówienia produktu bezpośrednio u producenta, który z odpowiednio zbudowanym systemem e-commerce jest w stanie samodzielnie otrzymać zamówienia nawet na pojedynczy produkt, wyprodukować go, zapakować, wysłać do klienta i przyjmować ewentualne zwroty . Dawniej obsłużenie wszystkiego przez jednego producenta było niemożliwe.

Jak działa logistyka e-commerce