CMR– jest to system z którym każdy początkujący przedsiębiorca powinien się zapoznać w celu usprawnienia przepływu informacji pomiędzy swoimi partnerami jak i klientami.

CMR– strategia współpracy z klientami. Współpraca ta nie może odbywać się tylko na platformie sprzedażowej, istotna jest ona już przy kontaktach przedsprzedażowych. Jednak najważniejszy  fragment  współpracy firmy z klientem to jego polityka posprzedażowa, zdobyć klienta jest łatwo ale przekonać go do pozostania i ponownej współpracy z firmą jest o wiele trudniej.

CMR wywodzi się z zasady 7W zakładającej właściwą i zdrową politykę na platformie klient-firma.

ZASADY 7W– prosty spis prawidłowości, które powinny zaistnieć przy każdym korzystaniu z usługi lub zakupie towaru.

W jego skład wchodzą: 

  1. WŁAŚCIWY PRODUKT 
  2. WŁAŚCIWA ILOŚĆ 
  3. WŁAŚCIWY STAN 
  4. WŁAŚCIWE MIEJSCE 
  5. WŁAŚCIWY CZAS 
  6. WŁAŚCIWY KONSUMENT (KLIENT)
  7. WŁAŚCIWY KOSZT (CENA)
CMR- Zarządzanie relacjami z klientami i 7W